Veel gestelde vragen
Algemeen
Waarom zou ik een voedingssupplement gebruiken?
Voedingssupplementen vormen een aanvulling op gezonde voeding en ondersteunen je gezondheid. Zorg dus in de eerste plaats voor een gezond voedingspatroon, en kies aanvullend voor goede suppletie die past bij wat jij nodig hebt.
Bijvoorbeeld als je wilt investeren in het behoud van een goede gezondheid op de korte én op de lange termijn. Je lichaam kan namelijk niet goed functioneren als het onvoldoende vitaminen en mineralen tot zijn beschikking heeft. Dankzij suppletie weet je zeker dat je de belangrijke voedingsstoffen voldoende binnen krijgt.
Suppletie kan essentieel zijn als je bepaalde producten niet eet, waardoor je vitaminen, mineralen en andere gunstige stoffen onvoldoende binnen krijgt, zoals vlees (bijvoorbeeld vitamine B12 en L-carnitine) of vis (omega 3-vetzuren en jodium) of als je niet veel groenten en fruit eet (allerlei vitaminen en mineralen, zoals magnesium). Vegetariërs en veganisten bijvoorbeeld dienen hierop extra te letten. Je lichaam kan van de meeste vitaminen en mineralen geen voorraad opslaan. We hebben dan ook elke dag gevarieerde en gezonde voeding nodig, met een zeer rijke hoeveelheid aan plantstoffen, gezonde vetten en goede eiwitten. Niet iedereen voldoet hier dagelijks aan.
Daarnaast zijn er allerlei situaties die van invloed kunnen zijn op je vitamine en mineralenstatus. Denk bijvoorbeeld aan een verhoogde behoefte bij zwangerschap (zoals methylfolaat), bij kinderen in de groei of naarmate je zelf ouder wordt, bij intensieve sportbeoefening, in periodes van stress of verhoogde druk, bij specifieke aandoeningen of het gebruik van medicatie of in de winterperiode (zoals vitamine D3 en vitamine C). Ook leefstijlfactoren zoals het drinken van alcohol, roken, vervuiling en een verstoorde nachtrust spelen een grote rol.
Tot slot zijn er tal van mooie stoffen en producten die je kunnen steunen bij het behalen van een specifiek lichamelijk doel, zoals bijvoorbeeld sportprestaties. Sporten vraagt veel van je lichaam. Niet alleen in het sneller verbruiken van vitamines en mineralen, topsporters letten hier bijvoorbeeld zeer goed op, maar ook in een verhoogde behoefte aan goede eiwitten, koolhydraten en vetten. Afhankelijk van je sportdoel kun je investeren in passende ondersteunende suppletie.
Kortom, suppletie kan in veel gevallen een uitkomst bieden en is regelmatig zelfs essentieel. Met suppletie ondersteun je op een zachte, prettige manier je gezondheid, zonder bijwerkingen. Gebruik van suppletie is veilig. Heb je vragen, bel ons gerust. Wij adviseren je graag.
Zijn jullie supplementen zuiver en veilig?
De producten in ons assortiment worden vooraf geanalyseerd op onzuiverheden zoals zware metalen, microbiologie en zuiverheid van de stof. Veel resultaten worden gepubliceerd op onze website zodat je deze kunt inzien voordat je een product aanschaft. De NVWA houdt in Nederland toezicht op de kwaliteit en veiligheid van voedingssupplementen, in Europa is de EFSA (European Food and Safety Association) het overkoepelende orgaan. Doseringen van stoffen zijn daardoor altijd veilig. Heb je een specifieke vraag over de veiligheid van een product, neem dan contact met ons op.
Wat is de visie van Ergomax op voeding en levensstijl?
Qua voeding zijn wij evolutionair georiënteerd en hierbij past een raamwerk als oervoeding of paleodieet in grote lijnen het beste. Een extra aandachtspunt naar onze mening is wel dat de voeding veel producten uit de zee moet bevatten zoals vette vis, oesters en zeewier. Respecteer tevens de seizoenen en de producten die ze opleveren. Wees niet bang voor ketose en een hoger dan aanbevolen vetinname, zolang het natuurlijke vetten zijn. Vanzelfsprekend vormt een dagelijkse gevarieerde en rijke toevoer van plantstoffen zoals groenten (minimaal 400 gram), fruit, kruiden, noten en zaden een essentiële basis. Variatie, vezels, vitaminen en vetzuren zijn bijvoorbeeld toverwoorden voor de gezondheid van onze darmflora!
Omgevingsfactoren zoals een goede dag- en nachtritme en een goede slaaphygiëne zijn extreem belangrijk voor je gezondheid. Ga daarom zo veel mogelijk mee in het natuurlijke verloop van dag en nacht en vermijd of blokkeer fel en blauw licht als de schemering inzet. In de ochtend is blootstelling aan blauw licht juist aan te raden omdat dit een nieuw begin van de dag aangeeft. Een minuut of twee naar de lucht kijken zonder glas ertussen, of het nu bewolkt is of niet, is al voldoende.
Lichamelijke beweging is een therapie op zich en regelmatig je fysieke grenzen opzoeken is met korte intensieve inspanningen is zeer waardevol. Vergeet echter niet dat er ook een tegenhanger bestaat en dat is juist bewust rust opzoeken. Houd deze twee goed in balans door bijvoorbeeld drie keer in de week aan krachttraining te doen en drie keer in de week activiteiten zoals bijvoorbeeld meditatie of qi gong.
Account
Hoe kan ik mijn klantgegevens wijzigen?
Om je klantgegevens te wijzigen, log je in op www.ergomax.nl. Klik hiervoor op 'Mijn account' rechtsboven in het scherm. Vul je e-mailadres en wachtwoord in en klik vervolgens op inloggen. Je kunt nu bovenin het scherm klikken op 'Account overzicht' en je gegevens aanpassen.
Ik ben mijn wachtwoord kwijt. Wat moet ik doen?
Indien je je wachtwoord bent vergeten, kun je dit opnieuw instellen. Ga naar www.ergomax.nl en klik rechtsboven op inloggen. Klik vervolgens op de link 'wachtwoord vergeten', vul je e-mailadres in en je ontvangt een e-mail waarmee je je wachtwoord opnieuw kunt instellen.
Hoe zit het met mijn privacy?
We doen er alles aan om jouw privégegevens ook echt privé te houden. We vragen wel gegevens van je, zodat we je zo goed mogelijk kunnen helpen. Welke gegevens we vragen, waarvoor we ze gebruiken en alle overige informatie omtrent je privégegevens vind je ons Privacy Statement.
Producten
Hoe kan ik voedingssupplementen het beste bewaren?
Bewaar je voedingssupplementen in de originele verpakking. Veelal zijn verpakkingen speciaal gemaakt voor langdurig bewaren. Zorg ervoor dat je voedingssupplementen niet blootgesteld worden aan temperaturen hoger dan 20-25 graden. Koelere temperaturen vormen geen probleem, mits de vochtigheid niet te hoog is. Sluit de pot na gebruik goed af en vermijd blootstelling aan zonlicht. Mocht je supplementen overhevelen in een pillendoos, doe dat dan alleen voor kortdurend gebruik, zoals bijvoorbeeld voor op vakantie.
Kan ik meerdere voedingssupplementen met elkaar combineren?
Ja dat kan. Op een aantal uitzonderingen na kun je de meeste voedingssupplementen uitstekend combineren. Lees altijd goed de productpagina’s op de website, het productlabel en de ingrediëntendeclaratie. Indien je meerdere producten neemt met hetzelfde ingrediënt, lees dan goed of de dosering binnen de veilige dagelijkse bovengrens blijft. Weet je het niet zeker, bel ons dan gerust voor advies.
Waar kan ik productinformatie vinden?
Alle productinformatie vind je op de website bij het desbetreffende product. Mocht je toch nog productinhoudelijke vragen hebben, dan staan wij je graag te woord. In 2012 is er nieuwe Europese Wet van kracht gegaan waardoor wij helaas niet meer aan consumenten mogen aangeven waarvoor producten gebruikt kunnen worden. Bij vragen kun je uiteraard telefonisch contact met ons opnemen via +31 (0) 24 - 66 353 66.
Kan ik na de vervaldatum mijn voedingssupplement toch nog nemen?
De vervaldatum of ten minste houdbaar tot datum staat verplicht vermeld op voedingssupplementen. Omdat de kwaliteit en werking niet gegarandeerd kunnen worden na deze datum, adviseren wij om verlopen producten niet meer in te nemen.
Wat gebeurt er als een product niet op voorraad is?
Wij doen er uiteraard alles aan om onze voorraden goed aangevuld gehouden. Af en toe zorgen vertragingen bij de douane of overmacht er helaas voor dat een product niet op tijd onze opslag bereikt. Is een product uit je bestelling niet op voorraad, dan nemen we contact op met je om een gepaste oplossing te bieden. Je kunt hierbij bijvoorbeeld denken aan het kosteloos nasturen van het ontbrekende artikel of het uitkiezen van een vervangend product.
Levering en verzendkosten
Wat zijn de verzendkosten?
Boven de €74,95 worden er geen verzendkosten gerekend voor bestellingen binnen Nederland. Voor bestellingen onder de €74,95 wordt standaard € 4,95 voor PostNL in rekening gebracht, ongeacht de hoeveelheid of de grootte van de bestelling.
Verzending naar België bedraagt standaard €5,95 (komt te vervallen vanaf € 74,95). Voor een prijsindicatie naar alle overige landen zie deze pagina.
Hoe lang duurt het voor ik mijn bestelling ontvang?
Bestellingen worden binnen één tot drie dagen verzonden.
In de regel bezorgt PostNL je zending binnen 24 uur nadat het bij ons magazijn is opgehaald. Indien je niet thuis bent, zal de PostNL bezorger het pakket een dag later opnieuw aanbieden. Ben je bij deze tweede bezorging ook niet thuis dan wordt het pakket de volgende dag wéér aangeboden. Mocht je dan weer niet aanwezig zijn, dan kun je het pakket bij een PostNL afhaalpunt ophalen. Je ontvangt dan uiteraard een bericht van de bezorger in je brievenbus waarop staat waar je het pakket kunt afhalen. Je hebt hiervoor drie weken de tijd. Houd alsjeblieft rekening met het volgende:
- PostNL bezorgt op andere tijden dan de gewone post.
- Wij hebben geen invloed op het tijdstip van bezorgen.
Kan ik mijn bestelling ook afhalen?
Nee, dat is helaas niet mogelijk. Onze voorraad staat namelijk op een andere locatie dan ons kantoor.
Bestellen en betalen
Hoe kan ik een bestelling plaatsen?
Het plaatsen van een bestelling op onze website doe je in 4 simpele stappen:
- Plaats je product(en) in je digitale winkelmandje
Zoek eerst naar het product dat je wilt kopen. Leg het dan via de 'In winkelwagen' knop in je digitale winkelmandje. Je kunt nu verder winkelen of verder gaan met bestellen. - Log in op je account
Log in op je bestaande Ergomax-account of maak eenvoudig en snel een nieuw account aan. - Bezorgen
Wanneer mogen wij het pakketje bij jou bezorgen? Kies uit de verschillende bezorgmogelijkheden. - Controleren en betalen
Kies uit één van onze betaalwijzen en controleer of je bestelling en al je (betaal-)gegevens juist zijn.
Klaar! Bedankt. Je bestelling is nu geplaatst. Je hoeft nu alleen maar te wachten tot je bestelling bij jou wordt aangeboden of voor je klaarligt op het afhaalpunt.
Welke betaalopties heb ik bij het afrekenen?
IDEAL |
Creditcard |
Payconiq |
Giropay |
Bancontant |
Billink |
Kortingscodes
Hebben jullie ook speciale acties of kortingscodes?
Wij hebben regelmatig speciale acties. Blijf op de hoogte van onze aanbiedingen en acties door je in te schrijven voor onze nieuwsbrief. Zo lees je alles over de nieuwste producten, de beste deals, onze acties en meer. Hou ook onze social media kanalen in de gaten. Wij hebben helaas geen generieke kortingscodes, actiecodes of couponcodes.
Waar kan ik mijn kortingscode invoeren?
Heb je een kortingscode ontvangen? Deze kun je eenvoudig invoeren tijdens het bestelproces.
- Voeg eerst de producten toe aan je winkelwagentje.
- Controleer je bestelling in de winkelwagen. Klik vervolgens op de knop 'Ga door naar afrekenen'.
- Vul je adresgegevens in en selecteer een bezorg- en betaaloptie.
- Vul de kortingscode in bij de knop 'Pas kortingscode toe' aan de rechterzijde van de pagina.
Ruilen en retourneren
Kan ik mijn aankoop ruilen of retourneren?
Bij Ergomax is het mogelijk om binnen 14 dagen je online aankopen te retourneren. In deze periode kun je de bestelling - of een deel daarvan - indien mogelijk in de originele verpakking terugsturen.
Hoe kan ik mijn aankoop retourneren?
Mocht je aankoop niet geheel naar wens zijn, dan kun je je bestelling eenvoudig retourneren met het modelformulier voor herroeping met vermelding van het ordernummer. Je hebt ook de mogelijkheid op een andere manier te herroepen, zolang je je naam, adres en ordernummer maar vermeldt. Het modelformulier voor herroeping download je hier. De retourkosten komen voor eigen rekening. Alle retourneringen dienen te voldoen aan onze retourvoorwaarden. Bij het retourneren van de gehele bestelling ontvang je het volledige aankoopbedrag, inclusief verzendkosten voor de heenzending, zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen terug. Deze termijn van 14 dagen gaat in op het moment dat je de artikelen terug stuurt, of aangeeft terug te willen sturen.
Wat is jullie retouradres?
Ergomax
Industrieweg 15
6372 AP Winschoten
Nederland
Wat zijn jullie retourvoorwaarden?
- Gebruikte of reeds geopende artikelen kunnen niet retour gestuurd worden.
- Het product dient in de originele verpakking en onbeschadigd te worden geretourneerd.
- Gebruik de originele verzenddoos voor de retournering.
- De bedenktijd voor het retourneren van producten is 14 dagen vanaf de eerstvolgende dag na het ontvangst.
- Na ontbinding van de aankoop dient deze binnen 14 dagen te worden geretourneerd.
- Ergomax brengt de verzendkosten in rekening indien een bestelling niet in ontvangst wordt genomen of niet wordt opgehaald bij de ophaallocatie. Hiervoor gelden de verzendkosten die PostNL in rekening brengt aan consumenten.
- De retourkosten evenals het risico zijn voor eigen rekening.
Hoe kan ik een product ruilen?
Wil je een ongeopend product binnen 14 dagen ruilen voor een ander product? Dat kan. Neem in dat geval eerst contact op met onze klantenservice via [email protected] of +31 (0) 24 - 66 353 66 zodat je zeker weet dat je product naar wens op voorraad is. Om het ruilproces zo zorgvuldig en snel mogelijk te laten verlopen, is het belangrijk dat je de retourzending voorziet van (een kopie van) de originele pakbon. Schrijf op deze pakbon welk product je voor welk product wil ruilen. Op het moment dat jouw product retour is gekomen, zullen wij het te ruilen artikel naar je verzenden.
Ik heb een beschadigd product ontvangen. Wat doe ik hiermee?
Bij Ergomax doen wij altijd onze uiterste best om ieder product zo zorgvuldig mogelijk te verpakken. Helaas gebeurt het toch in een enkel geval dat een product beschadigd raakt. Neem in dit geval altijd direct contact op met onze klantenservice.
Wholesale
Zijn jullie producten ook voor wederverkoop beschikbaar?
Wij leveren onze producten aan particuliere consumenten, aan medische professionals, aan therapeuten en aan winkels. Als wederverkoper kun je een professional account aanvragen via [email protected].
Klachten
Ik heb een klacht. Waar kan ik terecht?
Ons streven is dat je tevreden bent met alles wat je bij Ergomax koopt. Mocht een artikel onverhoopt toch niet aan je verwachtingen voldoen, is er iets misgegaan met de bezorging of heb je een andere klacht? Neem dan meteen contact met ons op. We staan voor je klaar om het probleem zo snel mogelijk op te lossen.
Mijn vraag staat er niet bij?
Voor overige vragen kun je altijd contact opnemen met onze klantenservice via +31 (0) 24 - 66 353 66 of [email protected] of via het contactformulier op onze website.